חומר השקר ואיסורים תורניים נוספים בעדות וערכאות משפט:

מדרג המצוות בימינו נראה לעיתים שכאילו התהפך אפילו אצל דתיים וחרדים, שהם כבולים בארבע אמות הלכה שהתרגלו אליהם או שממשיכים לקבל מרבותיהם, אך אין עיניהם פקוחות לראות עיקר פשוט של הדיבר התשיעי בעשרת הדיברות: "לֹא-תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר.". אך זה לא רק כיום, אלא זו כבר ההטפה והדרישה העיקרית של נביאי ישראל לשוב ולתקן את המשפט, בעיקר שיהיה מבוסס על אמת:" מִשְׁפַּט אֱמֶת, שְׁפֹטוּ... אֵלֶּה הַדְּבָרִים, אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּ:  דַּבְּרוּ אֱמֶת, אִישׁ אֶת-רֵעֵהוּ--אֱמֶת וּמִשְׁפַּט שָׁלוֹם, שִׁפְטוּ בְּשַׁעֲרֵיכֶם." (זכריה ז', ח') ועוד.

ואף שגם בהלכה וגם בעשרות מדרשים חשיבות האמת למול השקר מפורטת ורבה ([1].

עדיין 2 סיבות עיקריות גורמות לאדם לשוח בפניה: הראשונה היא השנאה או הנקמה או הכאב אשר גרם אדם או גוף מסוים לאדם, והוא טעון ופגוע רגשית, ורוצה להחזיר להם בצורה משפטית (גם זו חצי נחמה, שאינו פועל פיזית או על דעת עצמו),

שקר של עו"ד? לכאורה יכולים גם לתקן, להרגיע את היצרים הלא נכונים ולבחון את האמת המשפטית והסיכויים לפי הראיות האמיתיות שצפויות אכן להתברר במשפט הוגן:

סכנה יתרה קיימת, בייצוג על ידי מורשים, שעלולים לטעון טענות שקריות, על מנת שמורשם יזכה בדין [2]. על דרך זו פירשו את האמור במסכת אבות (א,ח), אל תעש עצמך כעורכי הדיינין [3].[4]

גזל: מה על הפרקליט לעשות כאשר לקוחו תובע יותר ממה שמגיע לו (מנפח/מפריז בסכום התביעה) לפי דעתו האישית ? האם זו זכותו של התובע? גם כאשר הפרקליט מקבל אחוזים מהזכייה

Initial consultation can be contacted via:
Phone:            077-5253416, 02-5712262
Fax:                153-25712262
Email:            
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Mobile:           052-8081155
Contacting the website:http://www.justicelaw.co.il/index.php?option=com_contact&view=contact&id=1&Itemid=3

Office Address: Harlap Street 6, Kiryat Shmuel, Jerusalem.


פירושו הראשון של הברטנורא, שאסור לאדם לגלות דינו לאחד מבעלי הדין לומר לו עשה כך בשביל שתזכה בדינך, ואע"פ שיודע שהדין עמו. וכן פירש גם רש"י באחד מפירושיו, שאסור לתת עצה לאדם כיצד יטען על חבירו.

במסכת שבת (קל"ט ע"א) מביאים את הפסוק "כי כפיכם נגואלו בדם, ואצבעותיכם בעוון, שפתותיכם דברו שקר, לשונכם עולה תהגה", ודורשים אותו כלפי עיוותים במערכת המשפט. "שפתותיכם דברו שקר - אלו עורכי הדיינים" ומסביר שם רש"י שעורכי הדיינים מלמדים את בעלי דינים לטעון.    

הפסוק במשלי (כ"ו י"ז) אומר: "מחזיק באזני כלב מתעבר על ריב לא לו". אדם אינו צריך לדחוף את אפו לריב שאינו שייך לו, כיון שהדבר מרבה מריבות ומדנים. די לנו בכך שראובן ושמעון רבים ביניהם, ואין סיבה שגם לוי יצטרף למריבה. אם על פי דין ראובן צריך לזכות בממון, ולוי מלמד את שמעון עצה שתשנה את הדין ותביא לידי כך שהוא יזכה בממון, סביר שראובן יראה בכך הפרעה למהלך הנורמלי של עשיית הדין, ויהיה לו כעס על לוי שגרם לו הפסד. בספר גידולי תרומה[1]: "ואם עושה בשביל ליהנות מהשכר ולא מפני האלמות, לא דיבר בזה, ואולי אין כאן משום לא טוב עשה, כי להנאת עצמו הוא דורש ולא מיקרי ריב לא לו".

כאשר עו"ד מייצג גוף מסוים בהליכים משפטיים נגד הפרט:

כאשר חברה נעזרת בעו"ד לגבות כספים לפי חוזה אחיד ובמהרה פונה בבקשות להוצאה לפועל הכוללים עיקולים למינהם ומאסר. קורה שיש טענת הגנה של התיישנות והפרט שאינו בקיא בחוק לא מעלה אף טענה זו. האם עו"ד צריך ל"פתח פיך לאלם" אף ללקוח נגדי. הרי שבהליך זה אין דיין בציור ולרוב אין ייצוג משפטי לפרט.

כניסות: 8593
קטגוריה: משפט עברי עידכון אחרון ב-שבת, 16 יולי 2016 נכתב על ידי מנהל אתר